Pirelli přineslo do Montmeló standardní a vývojová řešení pro předsezónní test WSBK 2021

Italská značka bude v Barceloně přítomna osmnáctý rok po sobě jako jediný dodavatel pneumatik pro všechny třídy mistrovství založeného na výrobě.


Začátek 34. mistrovství světa superbiků MOTUL FIM se blíží a představuje osmnáctou sezónu s Pirelli v roli oficiálního dodavatele pneumatik pro všechny třídy. Pirelli se zúčastnilo předsezónních testů, které se konaly od pondělí 29. března do čtvrtka 1. dubna na okruhu Catalunya - Barcelona. Zatímco první dva dny byly věnovány třídám WorldSSP a WorldSSP300, kategorie WorldSBK byly na dráze během třetího a čtvrtého dne testů.

WorldSBK Závod 2 - 2020 Okruh Catalunya


Jeden z vrcholů katalánského hlavního města, Okruh Catalunya-Barcelona, byl slavnostně otevřen v roce 1992 s ohledem na komplex olympijských her. Je dlouhý 4 627 kilometrů a má 16 zatáček, z nichž osm je pravostranných a šest nalevo. Většina zatáček je široká a velmi rychlá a střídají se s rovinkami, které umožňují jezdcům dosáhnout rychlosti až 320 km/h. Okruh je zvlněný a je považován za velmi technickou trať s několika body, které mohou zatěžovat kolo a jezdce. Mimo jiné stojí za zmínku první brzdný bod za startovní a cílovou čarou, na konci velmi dlouhé rovinky, kde uvidíme motocykly zapojené do jedné z nejnáročnějších brzdných částí roku. V sezóně 2020 se na tomto okruhu v září konaly vůbec první závody. Nejoblíbenějšími řešeními v mřížce WorldSBK byly standardní přední pneumatiky SC1 a standardní zadní pneumatiky SC0.

WorldSBK Race 1 - 2020 Catalunya Round

WorldSBK Závod 1 - 2020 Okruh Catalunya


Řešení pro testy WorldSBK a WorldSSP

Ve třídě WorldSBK budou mít jezdci k dispozici pět chytrých řešení, která se skládají ze tří možností vpředu a dvou vzadu.

K dispozici jsou přední možnosti - standardní a vývojové řešení. Standardní SC1 v měkké směsi představuje nejúspěšnější řešení sezóny 2020, zatímco standardní SC2 ve střední směsi by ve srovnání s SC1 měla nabídnout lepší stabilitu a odolnost proti opotřebení. K dispozici bude také nové vývojové řešení Z0628 ve směsi SC1, což je vývoj standardního modelu SC1, který obsahuje novou strukturu vyvinutou za účelem zlepšení pocitu jezdce vepředu zvýšením podpory při vstupu do zatáčky a ve středu zatáčky.

Pokud jde o zadní pneumatiku, jezdci mají k dispozici dvě možnosti. Prvním z nich je standardní SC0 v měkké směsi, nejpoužívanější řešení v sezóně 2020, doplněné standardním středním řešením SC1.

Každý jezdec WorldSBK může používat maximálně 11 předních a 13 zadních jednotek vybraných z alokace pneumatik, kterou poskytuje Pirelli. Jakákoli další požadovaná pneumatika je k zakoupení v závodní službě přítomné na trati.

V kategorii WorldSSP budou mít jezdci k dispozici čtyři suchá řešení, dvě pro přední a dvě pro zadní, vše ze standardní nabídky pneumatik.

Zepředu budou mít jezdci standardní měkkou směs SC1 a střední směs SC2, což umožňuje větší odolnost proti opotřebení než ta první.

Pokud jde o zadní část, jezdci WorldSSP si mohou vybrat ze standardní měkké směsi SC0 a standardní střední směsi SC1 vyvinuté tak, aby poskytovaly správný kompromis mezi stálým výkonem a úrovní opotřebení.

Každý jezdec WorldSSP může používat maximálně 8 předních a 9 zadních jednotek vybraných z alokace pneumatik, kterou poskytuje Pirelli. Jakákoli další požadovaná pneumatika je k zakoupení v závodní službě přítomné na trati.

A konečně, jezdci všech kategorií budou mít k dispozici řešení Intermediate a Rain v případě vlhkého počasí.