Toprak Razgatlioglu je novým lídrem šampionátu po vítězství v závodech Mistrovství světa superbiků

Toprak Razgatlioglu je novým lídrem šampionátu po vítězství v závodech Mistrovství světa superbiků - Závod 2; výběr gum jezdců byl jednomyslný – verze SC1 vpředu a SCX vzadu, což umožnilo vysoké a konzistentní tempo závodu, a to i při nižších teplotách

Jonathan Rea triumfoval v závodě Tissot Superpole v Donington Parku a podělil se tak pódium s jezdci BMW Tomem Sykesem a Michaelem van der Markem.

Díky svým vítězstvím v 1. a 2. závodě nyní turecký jezdec vede pořadí šampionátu o dva body před Jonathanem Reaem (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR).

Zde naleznete článek z prvního závodu Mistrovství světa superbiků

Toprak Razgatlioglu

Jonathan Rea zvítězil v závodě Tissot Superpole Race, který začal v 11:00 ráno. Předcházel mu déšť, který mírně zvlhčil trať a testoval jezdce a týmy z hlediska správného výběru pneumatik. Většina jezdců zvolila přechodné řešení (možnost I), které se podruhé v této sezóně po závodě 2 v Aragonu ukázalo jako optimální řešení ve smíšených asfaltových podmínkách.

Jonathan Rea

V závodě 2 byl výběr pneumatik jednomyslný: všichni jezdci vyrazili na trať s předním měkkým standardním řešením SC1 (možnost A) a zadním super měkkým standardním řešením SCX (možnost A). Ten druhý umožnil jezdcům, kteří jej tento víkend použili, udržovat extrémně vysoké a konzistentní tempo závodu až do závěrečných kol, a to navzdory nižším teplotám asfaltu (asi 36 ° C).

Mistrovství světa superbiků - Superpole Race:

Na polomokré trati dobře vystartoval mistr světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR), následovaný týmovým kolegou Alexem Lowesem (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR), který si hned polepšil o několik pozic, a dva jezdci BMW Tom Sykes (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR) a Michael van der Mark (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR). Jezdci Kawasaki si udrželi dobré tempo a vytvořili duo o jednu sekundu před zbytkem startovního pole, ale po havárii se Alex Lowes dostal do zadních pozic. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), který byl tou dobou druhý v pořadí šampionátu a vítěz závodu 1, měl také vynikající tempo. Jezdci BMW Sykes a van der Mark s tím bojovali a střídavě se předjíždeli, zatímco závodník Hondy Leon Haslam (tým HRC / Honda CBR1000 RR-R), závodník Yamahy Garrett Gerloff (tým GRT Yamaha WorldSBK / Yamaha YZF R1) zezadu číhali na jakékoliv chyby, připraveni vrhnout se do boje o umístění na stupních vítězů. Žádná chyba se nestala a tak se Jonathan Rea stal vítězem závodu před Tomem Sykesem a jeho týmovým kolegou Michaelem van der Markem , kteří vybojovali první dvojité pódium od roku 2013. 

Tom Sykes, Michael van der Mark, Leon Haslam

Pódium závodu Tissot Superpole 

Mistrovství světa superbiků – Závod 2:

Ve 2:00 odpoledne odstartoval závod 2 na zcela suché trati. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) výborně odstartoval a ihned se ujal vedení závodu následován Toprakem Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), kterému vyšel start ze šestého místa. Vedoucí trojici doplnil Tom Sykes (tým BMW Motorrad WorldSBK / BMW M 1000 RR) na BMW, který ve druhém kole předjel obhájce titulu mistra světa. Za vedoucí trojicí následovala skupinka pěti jezdců: Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team / Yamaha YZF R1), Scott Redding (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R), Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) / BMW M 1000 RR), Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR) a Leon Haslam (Team HRC / Honda CBR1000 RR-R). Třináct kol od konce Rea využil chybu tureckého jezdce, předjel ho a ujal se vedení. O několik zákrut později později havaroval, skončil ve štěrku a znovu se připojil k závodu na posledním místě. Mezitím se Gerloffovi podařilo chytit Toma Sykese a dostat se tak na druhé místo. V závěrečných kolech se udržovalo vynikající závodní tempo, ale žádné předjíždění. Toprak Razgatlioglu vyhrál WorldSBK Race 2 před Garrettem Gerloffem a Tomem Sykesem. 

Průběh závodu 2 

Řešení Pirelli zvolená jezdci pro Mistrovství světa superbiků Superpole Race a Mistrovství světa superbiků Race 2: Po zahřátí na suchém asfaltu překvapil déšť všechny asi půl hodiny před začátkem závodu Tissot Superpole Race. Vzhledem ke stavu asfaltu se jezdci rozhodli použít střední a mokrá řešení, která představila společnost Pirelli, včetně nového předního řešení. Asi dvě třetiny závodníků upřednily střední standardní řešení zepředu a zezadu (možnost I). Šest jezdců se rozhodlo závodit na pneumatikách do deště. Scott Redding (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R), Luke Mossey (OUTDO TPR Team Pedercini Racing / Kawasaki ZX-10RR), Álvaro Bautista (Team HRC / Honda CBR1000 RR-R), Christophe Ponsson (Alstare Yamaha / Yamaha YZF R1) a Jonas Folger (Bonovo MGM Racing / BMW M 1000 RR). Z těchto šesti se všichni kromě Jonase Folgera rozhodli pro nové řešení gum do deště A0593 (doplněk RA), zatímco vzadu bylo nejoblíbenějším řešením standardní plášť do deště SCR1 (doplněk RB).

Výběr pneumatik pro Mistrovství světa superbiků - Závod 2 byl jednodušší než ve sprintu. Jelikož byla trať odpoledne úplně suchá, všichni jezdci na startovním roštu se rozhodli pro Pirelli slicks. Vpředu padla jednomyslná volba na měkké standardní řešení SC1 (varianta A), zatímco pro zadní část bylo řešením používaným všemi jezdci super měkký standardní SCX (varianta A).

Závod 2 - pódium

Vyzkoušejte také pneumatiky PIRELLI pro svou motorku