WorldSBK v Assenu: Jonathan Rea se spoléhá na nová vývojová řešení Pirelli a triumfuje v 1. závodě, Aegerter vítězí ve WorldSSP

WorldSBK v Assenu: Jonathan Rea se spoléhá na nová vývojová řešení Pirelli a triumfuje v 1. závodě, Aegerter vítězí ve WorldSSP

Jonathan Rea je zpět v čele šampionátu díky vítězství Závodu 1 s novým řešením SC1 specifikace A0721 vpředu a řešením SCX specifikace A0557 vzadu. Redding a Razgatlioglu dopňují na pódiu prvního.

Assen (Nizozemsko), 24. července 2021 - Obhájce titulu mistra světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) dnes vyhrál Závod 1 v pátém kole mistrovství světa superbiků MOTUL FIM, které se konalo tento na okruhu TT Circuit Assen.

Mistrovství světa superbiků – Závod 1

K výhře jezdce ze Severního Irska přispěla i nová vývojová řešení pneumatik nedávno představených společností Pirelli, na která tento jezdec spoléhá. Sada preferovaná většinou jezdců, včetně vítěze závodu a úřadujícího mistra světa Jonathana Rea, byla tvořena vývojovými řešeními SC1 specifikace A0721 vpředu, které má svoji premiéru zde v Assenu, a pneumatiku SCX specifikace A0557 vzadu.

Přečtěte si článek o předsezónním testování standardních a vývojových řešení pneumatik Pirelli :-)

Jonathan Rea

Jonathan Rea má nyní ve vedení šampionátu 7bodový náskok před Toprakem Razgatlioglem ( Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1).

Mistrovství světa superbiků - Závod 1:

Z pole position dobře vystartoval Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR), za ním následoval Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1) a Ducati jezdec Scott Redding (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R). Ve třetím kole Michael Ruben Rinaldi (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R) a Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX -10RR) havarovali při stíhání první trojice a své závody předčasně ukončili. Čtvrtý byl jezdec BMW Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team / BMW M 1000 RR), po startu z devátého místa na startovním roštu před Andreou Locatellim (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1) a Garrettem Gerloffem (GRT Yamaha WorldSBK Team / Yamaha YZF R1), kterému se podařilo probojovat na přední příčky poté, co startoval jako poslední. Do té doby si Jonathan Rea, který se rozhodl závodit s novým vývojovým řešením A0721 SC1 vpředu a vývojovým řešením A0557 SCX vzadu, vytvořil náskok více než dvě sekundy před ostatními dvěma jezdci. Dvě kola zbývala do konce, když se kvůli havárii Jonase Folgera (Bonovo MGM Racing / BMW M 1000 RR) objevila červená vlajka a závod byl ukončen.

Mistrovství světa superbiků - Závod 1 pódium

Světový šampionát supersportů - Závod 1:

Závod 1 začal velkolepě vzájemným předjížděním na prvních příčkách mezi Dominique Aegerter (Ten Kate Racing Yamaha / Yamaha YZF R6), Steven Odendaal (Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team / Yamaha YZF R6) a Philipp Oettl (Kawasaki Puccetti Racing / Kawasaki ZX-6R). Za vedoucím triem následovali Jules Cluzel (GMT94 Yamaha / Yamaha YZF R6), Manuel Gonzalez (Yamaha ParkinGo Team / Yamaha YZF R6) a Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing / Kawasaki ZX-6R), kteří bojovali o čtvrté místo. Vedoucí trio předvádělo vynikající tempo až do konce závodu a Dominique Aegerter zajel nejrychlejší kolo časem 1’37,688. Závěrečná kola závodu nepřekvapila, když první skončil švýcarský jezdec Dominique Aegerter, čímž si upevnil prvenství před Stevenem Odendaalem a německým jezdcem Philippem Oettlem.

Dominique Aegerter

Světový šampionát supersportů 300

Na stupních vítězů mistrovství světa FIM Supersport 300 skončili tři jezdci z týmu MTM Kawasaki. Vítězství získal Španěl Adrian Huertas (MTM Kawasaki / Kawasaki Ninja 400), který potvrzuje své prvenství v šampionátu o více než třicet bodů před druhým jezdcem Tomem Booth -Amosem (Fusport - RT Motorsports od SKM - Kawasaki / Kawasaki Ninja 400 ). Za ním skončili holandští jezdci Koen Meuffels (MTM Kawasaki / Kawasaki Ninja 400) druhý a Jeffrey Buis (MTM Kawasaki / Kawasaki Ninja 400) třetí.

Světový šampionát supersportů 300

Nepřehlédněte v naší nabídce závodní pneumatiky Pirelli !!!

Řešení Pirelli zvolená jezdci Mistrovství světa superbiků pro závod 1:

běr pneumatik se velmi lišil, ale nejvíce používanou kombinací bylo nové vývojové řešení A0721 SC1 vpředu (možnost A) a vývojové řešení A0557 SCX vzadu (možnost B). To byl také výběr vítěze Race 1 Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR). Někteří jezdci se naopak rozhodli závodit s předním standardním řešením SC1 (možnost C) a zadním standardním SC0 (možnost C), včetně Scotta Reddinga, Topraka Razgatlioglu a Kohta Nozane. Zbytek roštu zvolil různé kombinace.

Startovní rošt Mistrovství světa superbiků - Závod 1

Řešení Pirelli zvolená pro Světový šampionát supersportů – Závod 1:

V mistrovství světa supersportů - Závod 1 si polovina startovního roštu zvolila nové vývojové řešení SC1 specifikace A0460, zatímco zbytek jezdců dal přednost standardnímu SC1. Na zadní straně se naopak většina jezdců rozhodla závodit se super měkkým standardem SCX, zatímco ostatní zvolili měkké standardní řešení SC0.

Startovní rošt Světového šampionátu supersportů – Závod 1